fbpx

Tjenester

Hvem er Bergensgalleriet?

Bergensgalleriet er et kunstgalleri i Bergen som er drevet av kunstnere selv. Nettbutikken er et utstillingsvindu og salgskanal for gatekunstnere i Bergen. All kunst i Bergensgalleriet formidles på vegne av den enkelte kunstner. Kunstverkene er i kunstnerens eie inntil de blir solgt. Det er kunstneren som bestemmer prisen og som er rettslig ansvarlig ved evt. reklamasjoner. Bergensgalleriet fungerer således som en mellommann i salget.

Hva selger Bergensgalleriet?

Vi selger kunstverk, både orginaler på lerret/canvas, papir og print i begrenset opplag.

Kjøp og betaling

Hvilke kjøpsmetoder godkjenner Bergensgalleriet?

Vi kan ta betaling via  alle godkjente bankkort som har en adresse tilsluttet. Det vil si Visa, Mastercard m.fl

For større orginaler kan vi ta betaling ved henting på lokasjon.

Er min betaling sikker?

Alle ordrer er kryptert med Secure Sockets Layer (SSL) teknologi på både din ende og vår. SSL krypterer all din personlige informasjon, inkludert kredittkortnummer, navn og adresse, slik at den ikke kan leses når informasjonen reiser over Internett.

For din egen sikkerhet lagrer vi ingen betalingsinformasjon. Betalinger skjer direkte gjennom Stripe-sertifisert til PCI-tjenesteleverandør nivå 1, det strengeste sertifiseringsnivået, slik at vi kan garantere at viktig informasjon forblir konfidensiell og privat.

Frakt

Hva med frakt?

Vi har fastpris på frakt på print og papir-originaler på 199,- til hele landet.

Det er også mulig å hente selv i Strandgaten etter avtale.

Større originaler avtales nærmere.

Leveringstid

Alle bestillinger (unntatt presale) sendes innen tre virkedager og vil være hos kunden seneste en uke etter bestilling.

Ved hastelevering ber vi deg sende en mail til Bergensgalleriet så kan vi se på løsninger.

Presale sendes ut så snart presale periode er over.

Privacy & Policy

Innsamlet informasjon

Bergensgalleriet kan samle inn personlig identifiserbar informasjon, for eksempel navnet ditt. Bergensgalleriet kan også samle inn anonym demografisk informasjon, som ikke er unik for deg, for eksempel din alder og kjønn. Vi kan samle inn ytterligere personlig eller ikke-personlig informasjon i fremtiden.

Informasjon om datamaskinens maskinvare og programvare kan automatisk samles inn av Bergensgalleriet. Denne informasjonen kan omfatte: IP-adressens nettlesertype, domenenavn, tilgangstider og henvisende nettstedsadresser. Denne informasjonen brukes til drift av tjenesten, for å opprettholde kvaliteten på tjenesten og for å gi generell statistikk angående bruk av Bergensgalleriet nettstedet.

Innsamling og bruk av data

Bergensgalleriet samler inn og bruker din personlige informasjon for å drifte nettstedet (e) og levere tjenestene du har bedt om.

Når du legger inn en bestilling på nettstedet, må du oppgi fornavn og etternavn, en gyldig e-postadresse, telefonnummer, faktureringsadresse, leveringsadresse og kredittkortnummer. Vi vil bruke denne informasjonen for å oppfylle bestillingen du legger inn og for å kommunisere med deg om den.

Bergensgalleriet bruker informasjonen din til fire formål: (1) for å oppfylle ordrene du legger inn på nettstedet, (2) for å svare på spørsmål om kundeservice du måtte ha, (3) for å kontakte deg om spesialtilbud, Bergensgalleriet-nyheter og nye produkter og (4) å forstå shoppingvanene til kundene våre for bedre å kunne betjene dem i fremtiden.

Bruk av Cookies

Bergensgalleriet bruker informasjonskapsler for å forbedre og tilpasse opplevelsen din på nettstedet vårt ved å huske deg eller dine preferanser under besøket ditt.

Hvis et nettsted ikke bruker informasjonskapsler, vil det tro at du er en ny besøkende hver gang du flytter til en ny side på nettstedet. Nettstedet vårt bruker informasjonskapsler for å huske ting som dine preferanser, handlekurv eller for å huske hvem du er på returbesøk.

Du har muligheten til å godta eller avslå informasjonskapsler. De fleste nettlesere godtar informasjonskapsler automatisk, men du kan vanligvis endre nettleserinnstillingen slik at den avviser cookies. Hvis du velger å avvise informasjonskapsler, kan det hende du ikke vil kunne oppleve de interaktive funksjonene til Bergensgalleriet-tjenestene eller nettsteder du besøker fullt ut.

Dersom du ønsker å angre på et kjøp foretatt på bergensgalleriet.no, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre kunder i form av en lenke i ordrebekreftelsen du får på epost samt et angrerettskjema som følger hver forsendelse for hvert kjøp foretatt hos oss.

Generelt

Det er angrettsloven som regulerer kjøper og selgers rettigheter og plikter dersom man angrer på kjøpet.

Noen viktige punkter fra angrerettsloven:

  • Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde(jf. Angrerettloven § 24).
  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)
  • Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).
  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 1).
  • Angrerettloven gjelder ikke for salg varer når den samlede kontraktssummen, inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale, er 300 kr eller mindre. (jf Angrerettloven § 2).

Du har som forbruker med andre ord rett til å gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Likevel får du ikke angret kjøpet på innramming da hver enkelt ramme tilvirkes særskilt for forbrukeren. Det er ikke angrerett på varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, dvs. varer som ikke er prefabrikkert, og som fremstilles på grunnlag av forbrukerens individuelle valg eller beslutninger. Da får du angret på kunstverket men ikke rammen (jmf. Kjøpsloven §52)

Gjennomføring av retur (Aktiv handling)

Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

Passiv handling

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen.

Reklamasjon

Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Har du ytterligere spørsmål om reklamasjoner kan du kontakte kundeservice på email: kontakt@vidi.no